Home / Actueel / Nieuws / Edwin de Ridder, Hoofd Logistiek op de afdeling Inkoop, over de effecten van de corona maatregelen op het gebied van logistiek

Edwin de Ridder, Hoofd Logistiek op de afdeling Inkoop, over de effecten van de corona maatregelen op het gebied van logistiek

- De verspreiding van het coronavirus laat mensen inzien hoe kwetsbaar onze voedselketen is en hoe belangrijk de beschikbaarheid van veilig en gezond voedsel is. Bij De Heus zijn we dan ook trots op de bijdrage die we iedere dag leveren in de voedselketen. Natuurlijk vraagt dat op dit moment om flexibiliteit. Veel dingen gaan net even anders. Hoe anders? Dat vertellen onze medewerkers je graag. Vandaag is dat Edwin de Ridder, Hoofd Logistiek op de afdeling Inkoop.

Edwin de Ridder, Hoofd Logistiek op de afdeling Inkoop, over de effecten van de corona maatregelen op het gebied van logistiek

Edwin werkt sinds 1992 bij De Heus. Hij begon als assistent bedrijfsleider in Nijkerk. Sinds 2002 is Edwin verantwoordelijk voor de aanvoer van logistiek en de administratieve afhandeling van inkoop en inkoop logistiek.

Maatregelen op het gebied van logistiek en inkoop

“Om aan de corona-richtlijnen te voldoen hebben we het team van 6 in tweeën gedeeld. We werken om de dag thuis, zodat we ook allemaal om de andere dag weer op kantoor kunnen werken. Hierdoor kunnen we voldoende afstand tot elkaar nemen en kunnen de werkzaamheden, welke we van kantoor af moeten doen, gewoon doorlopen waardoor we continuïteit kunnen waarborgen.”

Wat is er nu anders dan normaal?

“We merken dat de bereikbaarheid en communicatie tussen ons en onze leveranciers stroever loopt. Doordat er veel van huis wordt gewerkt is er soms meer tijd nodig voor de communicatie om het een en ander onderling af te stemmen. We moeten van elkaar op de hoogte blijven over wat er kan en mag worden toegezegd. Verder loopt het in gebruiknemen van de nieuwe duwbakken een beetje vertraging op welke we nu goed hadden kunnen gebruiken. Wel hebben we in hele korte tijd een digitaliseringsslag gemaakt. Hierdoor kunnen we veel meer werk vanuit huis doen. Denk bijvoorbeeld aan factuurcontrole en aftekening. Dit bespaart veel papier, maar kost wel meer tijd.”

Wat is de grootste uitdaging?


“We proberen nog eerder te bestellen en onze voorraden voor kritische grondstoffen te verhogen. Echter, het is onze grootse uitdaging om goed te blijven communiceren met elkaar. Met collega’s onderling, maar ook met onze leveranciers. Alleen zo kunnen we de aanvoer voor onze fabrieken blijven garanderen!”

Deze website maakt gebruik van cookies

Alle websites van De Heus Voeders gebruiken cookies en vergelijkbare technieken. We gebruiken functionele cookies om ervoor te zorgen dat onze websites goed en veilig werken en analytische cookies om u de best mogelijke gebruikerservaring te geven. Marketingcookies worden geplaatst om u gepersonaliseerde sector relevante informatie te tonen in plaats van algemene.

Als u op ‘Akkoord‘ klikt, stemt u in met het plaatsen van alle cookies. Of klik op de knop ‘Verander uw cookie-instellingen‘ om uw voorkeuren te wijzigen.


Lees het cookiebeleid van De Heus Voeders voor meer informatie over cookies.