Silosensor

Altijd inzicht in voerverbruik en voorraad

Inloggen

Minder zorgen en meer gemak

Als veehouder ben je iedere dag opnieuw druk met het verzorgen van de dieren. Dan kan het wel eens gebeuren dat je verrast wordt door een bijna lege voersilo. Stress voor jou als veehouder en ook voor de fabrieken van De Heus, want kan het voer snel genoeg geleverd worden zodat de dieren op tijd gevoerd kunnen worden?

Om dat te voorkomen is er nu de Silosensor. Een digitale oplossing van De Heus die jou met de nieuwste software en sensortechnologie op ieder moment, waar je ook bent, inzicht geeft in het voerverbruik en actuele voorraad in je voersilo’s.

Op dit moment is het aanmelden voor de Silosensor tijdelijk niet mogelijk, vanwege de beperkte beschikbaarheid van de sensoren. We proberen de komende tijd zo veel mogelijk bij nog openstaande aanmeldingen de sensoren te installeren.

  • Inzicht
  • Grip
  • Gemak
  • Eenvoud
  • Gratis

Gratis en gemakkelijk aanmelden

Het is heel eenvoudig: je meldt je gratis aan en gaat akkoord met de bruikleenovereenkomst die je via e-mail ontvangt. Daarna nemen we contact met je op om de silosensor gratis te komen installeren.

Zodra de sensor is geplaatst, helpt onze medewerker je op het erf om in te loggen in de app. Vanaf dan beschik je altijd over actueel inzicht in jouw silovoorraad. Door zelf aan te geven bij welk voerniveau je een melding moet krijgen, ben je nooit meer te laat met het bestellen van voer via MijnDeHeus.

Wat is het en hoe werkt het?

Klik op de de button voor een korte uitlegvideo.

Belangrijkste eigenschappen:

Inzicht

Weet hoeveel er in je silo's zit en wat je voersnelheid is.

Grip

Nooit meer te laat bestellen

Gemak

Wij regelen de installatie van A-Z

Voorwaarden en installatie

De Silosensor bieden we jou volledig gratis aan als je minimaal twee voersilo’s hebt. Wij komen langs en regelen de installatie voor je, zodat je op de dag van de installatie gelijk aan de slag kunt met de eenvoudige app.

Stellen we voorwaarden? Ja. We vragen je om een bruikleenovereenkomst te tekenen en voortaan online te (gaan) bestellen via MijnDeHeus.

Veelgestelde vragen

Antwoorden op veelgestelde vragen

Op dit moment is het aanmelden voor de Silosensor tijdelijk niet mogelijk, vanwege de beperkte beschikbaarheid van de sensoren. We proberen de komende tijd zo veel mogelijk bij nog openstaande aanmeldingen de sensoren te installeren.

Als Silosensor gebruiker heb je ieder moment inzicht in de hoeveelheid voer in je silo. Vanwege technische vernieuwingen is tot het einde van het jaar het soort voer niet zichtbaar. Daardoor is ook de voorspelling en het alarm minder accuraat dan je gewend bent. Onze excuses voor het ongemak.

Door de Silosensor te gebruiken ontzorgen wij jou en help jij ons. Je hebt immers meer inzicht en grip op je voerverbruik en de voorraad in de silo’s. Ook bestel je voortaan via MijnDeHeus. Daardoor hebben wij jouw bestelling op tijd binnen in onze fabriek, waardoor wij onze productie en het transport makkelijker kunnen plannen.

Je kunt meedoen als je minimaal twee voersilo’s hebt. Op alle voersilo’s waarin voer van De Heus geleverd wordt kunnen wij een sensor plaatsen. We installeren geen sensoren op silo’s die gebruikt worden voor kunstmest of voor vloeistoffen.

Wij installeren de Silosensor alleen als de silo veilig en in goede staat is. Zijn er kleine reparaties nodig, zoals het vervangen van een klem of een rubber, dan kunnen wij dat tegen kostprijs uitvoeren bij de installatie.

Onze installatiepartner voor de Silosensor is NijborgAgri. Zij monteren de silosensor. Bij de installatie is een medewerker van De Heus aanwezig als aanspreekpunt. Deze medewerker legt ook het gebruik uit van zowel de Silosensor als MijnDeHeus.

Alleen jijzelf en De Heus hebben toegang tot deze data. Dit inzicht helpt jouw specialist en bijvoorbeeld medewerkers van Order Entry om je tijdig te kunnen adviseren en bestellingen in te plannen.

Nee. Voor het bestellen van voer kun je doorklikken naar MijnDeHeus. Je blijft zelf verantwoordelijk voor het plaatsen van bestellingen.

Voer bestellen

In 2020 en 2021 hebben we de sensoren uitgebreid getest met een groep klanten. Zowel de sensor zelf als de software blijkt betrouwbaar.

De Silosensor wordt bovenin de silo gemonteerd en werkt met laser, om te meten hoe vol de silo is. Vervolgens wordt deze data via de eigen mobiele dataverbinding van de sensor doorgestuurd naar de applicatie. Daar wordt deze data gecombineerd met data uit onze systemen over wat je voor het laatst geleverd hebt gekregen.

Nee, de Silosensor maakt gebruik van een eigen mobiele dataverbinding en heeft jouw internetverbinding niet nodig. Het is wel belangrijk dat er dus mobiel bereik is op jouw erf.

Neem dan contact op met onze verkoopbinnendienst: 0318 67 5430.

Je kunt een melding instellen op basis van het aantal tonnen resterende voervoorraad in de silo en/of op basis van het aantal dagen dat de dieren gevoerd kunnen worden van de resterende voervoerraad in de silo.
Je krijgt de ingestelde melding via SMS of e-mail, afhankelijk van je voorkeur.

Ja, de voorwaarde voor de gratis installatie van de Silosensor is dat je bestelt via MijnDeHeus. Met vragen over onze producten, of advies over passende keuzes in het rantsoen van jouw dieren, kun je altijd contact opnemen met je specialist.

Ja, bij de installatie is een medewerker van De Heus aanwezig als aanspreekpunt. Deze medewerker legt ook het gebruik uit van zowel de Silosensor als MijnDeHeus.

Je mag van ons gratis de silosensor gebruiken. Tegelijkertijd voeren wij werkzaamheden uit op jouw erf en krijgen we inzicht in de data van de voersilo’s. Met de bruikleenovereenkomst zorgen we ervoor dat je als klant goed weet je van ons kunt verwachten en wat we van jou mogen verwachten.

We werken met een ervaren installatiepartner en doen er natuurlijk alles aan om beschadigingen te voorkomen. Mocht er toch iets misgaan, dan lossen we dat samen met u op.

Moderne voersilo’s worden standaard geleverd met een ontluchtingspijpje, waardoor onder andere schimmelvorming en aankoeken in de silo wordt voorkomen. Heb je nog geen ontluchtingspijpje, dan bieden wij deze tegen kostprijs aan bij de installatie. Dit is voor de werking van de silosensor niet nodig, maar wel bevorderlijk voor de voerkwaliteit en de werking van de silo zelf.

Wij werken er hard aan om de Silosensor bij zoveel mogelijk klanten te installeren. Wij proberen de installaties regionaal zoveel mogelijk met elkaar te combineren, zodat we meerdere klanten per dag kunnen helpen. Daardoor kan het enkele weken tot twee maanden duren voordat we een installatieafspraak met je maken.

Je kunt de inlogpagina van de Silosensor bereiken via de button hieronder. Je logt in met je gebruikersnaam (je e-mailadres) en het wachtwoord die je bij de installatie van onze medewerker hebt ontvangen.

Inloggen

Meer informatie

Nog een andere vraag? Neem contact op met Hilde Rietman op de Verkoopbinnendienst.

Hilde Rietman

Medewerkster Verkoopbinnendienst